Fitness op maat

Naargelang uw leeftijd, lichamelijke conditie en uw persoonlijke doelstelling wordt in samenspraak met een van onze gediplomeerde fitnessbegeleiders een effectief trainingsprogramma voor u opgemaakt. Indien er bepaalde indicaties aanwezig zijn die aanleiding geven tot twijfels, wordt uw behandelende geneesheer geraadpleegd (bijvoorbeeld bij revalidatie).
Om een optimaal resultaat te bekomen wordt uw schema om de 6 tot 8 weken aangepast.

Aangezien wij een goede en persoonlijke begeleiding als prioriteit hebben gesteld, zijn de eerste twee trainingen volgens afspraak.

We hebben de diverse doelstellingen op een rijtje gezet:

Conditietraining

Tijdens de conditietraining wordt er hoofdzakelijk gebruik gemaakt van de cardiotoestellen. Daarom raden we iedereen aan om te werken met een hartslagmeter zodat u ongehinderd kunt oefenen aan de juiste intensiteit afgestemd op uw eigen fysieke conditie, uw doelstellingen en motivatie.

Krachttraining

Kan je het best omschrijven als een verbetering van de spierkracht.
Drie aspecten van de spierkracht kunt u in deze context plaatsen:

  • de maximale kracht
  • de explosieve kracht of het vermogen
  • de krachtuithouding
     

Figuurtraining

De nadruk ligt hier op de probleemzones waardoor de juiste oefeningen ervoor zullen zorgen dat de gewenste plaatsen worden bijgewerkt. Met typische bewegingen zal er een oefenschema worden samengesteld zodat de spieren de juiste vorm krijgen. Deze training kan worden gecombineerd met cardiotraining.

Vetverbranding

Voel u strakker in uw vel door voldoende calorieën te verbranden en op de juiste plaatsen de spieren te verstevigen. U voelt zich nadien beter in uw vel en bruist van vitaliteit!

Sporttraining

Specifieke sporten (voetbal, tennis, wielrenners, basketbal,...) vereisen een speciaal trainingsschema. Duw-, slag- en springkracht verbeteren daadwerkelijk de sportprestaties en zullen blessures voorkomen.

Seniorfitness

Nooit te oud... om te bewegen!
Spirit biedt alle 55-plussers de kans om gezond te bewegen.
Regelmatig bewegen verlaagt uw bloeddruk en hartslag terwijl uw lenigheid en uithoudingsvermogen zullen toenemen.

Tevens verkleint de kans op ziektes zoals hart- en vaatziekten en botontkalking.

Zet die 1e stap en vul onderstaand formulier in. We nemen binnen 1 werkdag contact met je op voor een persoonlijke kennismaking.

  • * velden zijn verplicht.

Contact

Spirit Fitness Westerlo
Olenseweg 197
2260 Westerlo

014 - 260279
Nieuwe Website Spirit Fitness Westerlo

Nieuwe Website Spirit Fitness Westerlo

Geplaatst op: 2018-08-21

De nieuwe website van Spirit Fitness Westerlo is online en dat moet uiteraard worden gevierd. Profiteer daarom nu van de Gratis Proefweek en ervaar zelf hoe het is om te sporten onder begeleiding van een...

Lees meer Meer nieuws
Aangepaste openingsuren Zomer

Aangepaste openingsuren Zomer

Geplaatst op: 2018-08-21

Tijdens de maanden Juli en Augustus hanteren we een tijdelijke zomer rooster. Maandag tot vrijdag: van 9u tot 22u Zaterdag + zondag: 9.30u tot 13u

Lees meer Meer nieuws

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.